OV

De oudervereniging (OV) is een samengestelde groep ouders/verzorgers, die het team van Obs De Leest ondersteunen bij het organiseren van diverse activiteiten en vieringen op school.

De taak en functie van de oudervereniging:
De leden van de oudervereniging zijn de `ambassadeurs´ van de school, door hen raken nieuwe ouders geïnteresseerd in het reilen en zeilen van de school. Zij organiseren diverse activiteiten op het gebied van evenementen en vieringen (Sinterklaas, Kerst, Carnaval, etc.).

De OV functioneert ook als klankbord ten behoeve van de ouders van de school en van de ouders van de MR.
Alle hulp en inzet door de leden wordt vrijwillig gedaan ten behoeve van de Leest-leerlingen.

De OV int en beheert ook de vrijwillige ouderbijdrage. Deze wordt aangewend voor de kinderen op school o.a. voor gezellige activiteiten en vieringen.
De oudervereniging komt iedere 2 maanden bij elkaar. De directie of afgevaardigden vanuit het team zijn bij deze vergaderingen aanwezig. De vergaderdata zijn te vinden op de jaarkalender.

Wilt u ook een bijdrage leveren aan de oudervereniging of heeft u een andere vraag? Neem dan contact op met: ov.deleest@stichtingleersaam.nl.